September 2017
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Recent Trackbacks

無料ブログはココログ

« OLYMPUS E-M 5 (OM-D) ゲット | Main | 自動車運転免許証の返納 »

2012.04.09

デジカメの分解

今日は、あるメーカーのデジカメを分解してみました。

このカメラはデジカメ初期のものですが、出た当時としては、なかなかの性能のものでした。

今回、ただ捨てるのはもったいないので、中がどうなっているのか、好奇心で分解してみました。

これがなかなか厄介でした。ねじが小さいのでてこずりました。
約 2時間くらいで分解できました。集積回路がすごいですね!流石です! びっくりしました。
これが分解写真です、2100800100013
部品はランダムに並べてあります.この小さいネジの数、数えてありませんが、磁石につくので鉄製品と
判断しました。

このカメラも発売当初は10万円以上しておりました。私もデジカメにはずいぶんお金を使いました。
この写真は、O M-D (E-M5) で蛍光灯、手持ちで撮影しました。このカメラは最高です!!

« OLYMPUS E-M 5 (OM-D) ゲット | Main | 自動車運転免許証の返納 »

「携帯・デジカメ」カテゴリの記事

Comments

学生の頃、天体観測を楽しんでた手前、光学機器を見るとワクワクしてしまいます。
今でもお店で双眼鏡を見るとつい中身の確認をしてしまいます。
望遠鏡にカメラつけて天体撮影が夢でした~。
いつか実現させたいですねw

Interesting blog! Is your theme custom made or did you download it from somewhere? A theme like yours with a few simple tweeks would really make my blog stand out. Please let me know where you got your design. Appreciate it

Then traveling and making money off timeshare is the waay to go. The sstem allows you too enter a wide variety of investment types, including stocks from the major United Statyes aand foreign stock exchanges, over the counter (OTC) stocks, ETFs, stock options, and mutual funds. The exact plans too meet different needs and your budget are available.

Can you please tell me if the WIDE version of this shoe are the half sizes, or is there a special description for the wide version?

I always emailed this website post page to all my contacts, as if like to read it afterward my contacts will too.

Any suggestions for socks or foot care even though working in wet circumstances such as rain or snow?

I was going to say that the roads here in Cincinnati are cold but dry, as well.

Android is an Open Source and Linux based operating system specially designed for Smartphone and tablets computers. Facebook users can avoid being hacked by not making their email addresses visible to friends or random people who may be phishing. Control Spell 'n' Speak: Using an open source script, the N900 can be made to control the screen keyboard and speech synthesis of a Speak 'n' Spell voice synthesizer.

Trusting everybody on the Internet can lead to having your essential and private details stolen. It is repaired the next week and you had the pleasure of not having a computer for two weeks and you read books at the same time the children had a chance to exercise. So I wrote in the positive tense that I wanted someone who was healthy and took care of their body, because that was really important to me.

Post a comment

(Not displayed with comment.)

« OLYMPUS E-M 5 (OM-D) ゲット | Main | 自動車運転免許証の返納 »